پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3167
-
الف
+

خاطرات مهدی باقربیگی از قصه‌های مجید

مهدی باقربیگی بازیگر نقش مجید در سریال‌های «قصه‌های مجید» درباره این سریال گفت.

مهدی باقربیگی بازیگر نقش مجید در سریال‌های «قصه‌های مجید» درباره این سریال گفت.

به گزارش آی‌فیلم به نقل از باشگاه خبرنگاران، در مجموعه قصه‌های مجید که در اواخر دهه ۶۰ از تلویزیون پخش شد زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان نقش بی‌بی، مهدی باقربیگی نقش مجید و جهانبخش سلطانی نقش‌ مدیر مدرسه را بازی می‌کند. بقیه نقش‌های این مجموعه را بازیگران محلی و بومی اصفهان به ایفای نقش پرداختند.

شخصیت اصلی این سریال نوجوانی به نام مجید است که در اصفهان با مادربزرگ خود زندگی می‌کند، در هر قسمت از این مجموعه برای مجید اتفاقی رخ می‌دهد. ماجراجویی‌های مجید معمولا پای بی‌بی را هم به قصه باز می‌کند.

 مهدی باقربیگی، ایفاگر نقش مجید، متولد سال 1356 در اصفهان است. تحصیلاتش را تا مقطع  کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی ادامه داده و در سال 1380 فارغ التحصیل شده است. فعالیت هنریش را در سال 1369 با بازی در سریال قصه های مجید شروع کرد که همراه بود با بازی در سریال نه قسمتی مجید و سه فیلم سینمایی صبح روز بعد، شرم و نان و شعر که به خاطر بازی در دو فیلم صبح روز بعد و شرم برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر کودک و نوجوان از یازدهمین جشنواره فیلم فجر در سال ١٣٧١شد. در ادامه مصاحبه‌ای از این بازیگر می‌خوانید:

از ماجرای آشنایی‌‌ات با آقای پوراحمد و اصلاً چگونگی انتخاب شدنتان بگویید.

دوم راهنمایی بودم که در کلاس زده شد و مدیر مدرسه سه چهار نفر از بچه‌های کلاس را صدا زد بیرون. من هم جزء آن‌ها بودم. من هم از همه‌جا بی‌خبر، گفتم ما که شیطانی یا کاری نکردیم. جریان چی هست؟

تا این‌که وقتی وارد دفتر مدرسه شدم، دو نفر مرد قدبلند نشسته بودند. مدیر گفت این آقایان آمده‌اند برای تهیه یک سریال تلویزیونی هنرپیشه انتخاب کنند، بعدش کمی با هم صحبت کردیم و قرار شد برویم منزل آقای پوراحمد و تست ویدیویی بدهیم .

جالب است بگویم که من قرار را اشتباه فهمیده بودم و یک روز دیرتر رفتم خانه آقای پوراحمد. وقتی در زدم و ایشان آمدند گفتند دیر آمده‌ای و دیگر همه‌ چیز تمام شده! من هم گفتم خب، باشد. ولی آقای پوراحمد گفتند صبر کنم تا فیلم‌بردار بیاید و تست بدهم. خلاصه تست ویدیویی گرفته شد و بعد چند روز به من خبر دادند قبول شده‌ام. خیلی خوشحال شدم. البته کلی هم نذر و نیاز کرده بودم!

برخورد خانواده و مردم پس از پخش اولین قسمت سریال چه بود؟

زمان پخش سریال، اول دبیرستان بودم. شنبه‌ای بود که می‌خواستم بروم مدرسه، خیلی سخت بود. از بعضی لحاظ خوب بود و از بعضی لحاظ خسته‌کننده و ناراحت‌کننده بود. خانواده و آشنایان هم باورشان نمی‌شد که سریال به این خوبی درآمده باشد و من به این خوبی از پس نقشم برآمده باشم .

بعد از این سال‌ها چه چیزی از قصه‌های مجید برایت مانده است؟

تنها چیزی که برایم مانده این است که هنوز که هنوز است، مردم که من را توی خیابان می‌بینند، خوشحال می‌شوند. این بزرگ‌ترین خوشحالی برای من است. واقعاً خدا خیلی من را دوست داشت.

مخاطبان محترم آی‌فیلم می‌توانند این سریال خاطره انگیز را در صفحه ویژه کودک و نوجوان وب‌سایت آی‌فیلم فارسی و یا از طریق لینک زیر تماشا کنند. 

قصه‌های مجید

ه خ/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر